Hudkrem emballasje, ferdig!

Medie design

Farger: Farger har mye å si for hva du vil uttrykke og man bør tenke på det når man vet hva budskapet til produktet skal være. Forskjellige farger uttrykker forskjellige ting så det kan være lurt å søke litt på nettet og prøve ut med forskjellige farger til du finner det rette. Jeg valgte å bruke fargen grønn på logoen min på grunn av at målgruppen var miljøbeviste mennesker. Da tenkte jeg at grønn var den perfekte fargen for at folk assosiere grønt med natur og miljø. Denne fargen symboliserer også balanse, harmoni, vår og rolighet. Derfor passet denne fargen perfekt til en silkemyk og beroligende hudkrem.

Typografi: Bokstaver er et sett med tegn som representerer hver sin lyd i talespråket. Når et budskap skal fomidles uten lyd og bilde, er bokstavene visuelle signaler som brukes til å gjengi det tankemessige innholdet. Å velge rett skrift eller font er derfor veldig viktig for å formidle det du vil formidle. Når jeg tenkte på hva jeg ville ha som skrift tenkte jeg på at det skulle være enkelt og lett for at det ikke skulle bli så mye støy og forstyrrelser. Først så jeg på en litt luksuriøs font, men siden hudkremen skulle være miljøvennelig og enkel fant jeg ut at dette ikke passet alikevell ettersom at luksuriøse kremer som regel ikke er så veldig miljøbeviste. Jeg valgte til slutt å bruke fonten Franklin Gothic Book. Jeg valgte denne fonten fordi jeg synes den er elegant og enkel, noe som passet til målgruppen. Jeg valgte å ha en font som var sans seriff for det er litt mer moderene enn en seriff font.

Skjermbilde 2015-05-06 kl. 08.53.47

Medie produksjon

Det første jeg gjorde når jeg begynte med dette prosjektet var å finne ut hva jeg ville kalle hudkremen. Dette var før jeg hadde laget kremen og på oppskrifte på hudkremen sto det at det skulle være kokosolje i den. Derfor tenkte jeg at den ville få litt kokosnøtt lukt i seg. Derfor ville jeg lage et hawaii aktig design. Jeg fant ut etter at jeg hadde laget hudkremen at den ikke hadde noe spesiell kokosnøtt lukt. Jeg synes heller ikke designet jeg hadde begynt på var noe bra og at det passet til målgruppen. Derfor begynte jeg helt på ny og fant ut at jeg ville heller bruke rolige pastell farger i stede for tropiske farger. Jeg ville bare lage noe helt enkelt. Derfor begynte jeg på nytt med å se på navn og fant ut at min krem skulle hete Flawless. Budskapet med å kalle den Flawless var at du ble feilfri ved å bruke kremen. Når jeg fant ut hva den skulle hete gikk jeg på inspirasjonen min som jeg hadde lagt ut her og fant ut akkuratt hvordan jeg ville ha det med inspirasjonen min. Så da var det bare å lage skisser igjen. Her er alle skissene mine:

IMG_2660   IMG_2661

Så da var det bare å sette i gang. Det første jeg gjorde var å finne fonten jeg ville ha. Etter å ha fikset opp i fonten lagde jeg en strek og valgte en brush og tok create outline, da ble det til en figur som ser slik ut:

Skjermbilde 2015-05-11 kl. 15.00.01

Etterpå satte jeg på teksten, jeg var nå ferdig med å lage logoen. Så var det å sette inn ingredienser og logoen på embalasjen på etiketten og esken. Jeg la også inn kontakt informasjon, holdbarhet og strekkode. Her er bilder fra jobbingen underveis: Skjermbilde 2015-05-08 kl. 13.03.02

Skjermbilde 2015-05-08 kl. 13.00.40

Kvalitetssikring går ut på å sikre arbeidet ditt for at det skal bli best mulig og for at man ikke skal miste noe av arbeidet. Det jeg gjorde for å kvalitetssikrer var å lagre veldig ofte, noe jeg er ekspert på hehe. Dette var jo selvfølgelig for at jeg ikke skulle miste noe av arbeidet mitt. Jeg spurte også Ida veldig ofte om hva hun synes for at det skulle se best mulig ut i forhold til ikke bare mine egne meninger. Jeg spurte også Magnar om han syntes det var bra og om hva jeg kunne endre på. Når jeg var ferdig med beholderen og korken måtte jeg skrive ut for å sjekke om det ble bra. Dette var fordi at det ofte kan se veldig annerlede sut når du skriver det ut. Jeg måtte skrive ut veldig mange ganger for jeg merket alltid en liten feil jeg måtte endre på som foreksempel at fargene ikke såg helt like ut og at noe av teksten sto for tett. Jeg måtte også husk å lagre det jeg skulle skrive ut i PDF for at det skulle fungere. Det som kan skje når man ikke kvalitetssikrer er for eksempel at man mister det man har jobbet med, at det blir skrevet ut i feil format og for at alt skal se bra ut.

Mitt endelige resultat ble til slutt slik:

Fremside og bakside

Skjermbilde 2015-05-11 kl. 16.10.38 Skjermbilde 2015-05-11 kl. 16.10.06

Toppen og bunnen

Skjermbilde 2015-05-11 kl. 16.10.17 Skjermbilde 2015-05-11 kl. 16.16.59

Venster og høyre side

Skjermbilde 2015-05-11 kl. 16.10.24 Skjermbilde 2015-05-11 kl. 16.22.23

Krembeholderen ble seende slik ut:

Skjermbilde 2015-05-11 kl. 16.18.23  Skjermbilde 2015-05-11 kl. 16.18.30 Skjermbilde 2015-05-11 kl. 16.23.22  Skjermbilde 2015-05-11 kl. 16.23.29

2 thoughts on “Hudkrem emballasje, ferdig!

Leave a comment